קטין שעבר עבירה נושא באחריות פלילית במידה וגילו 12 שנים ומעלה.
קטין החשוד בביצוע עבירה פלילית יוזמן לחקירה בידיעת אחד ההורים (מי שאת שמו הוא מסר לחוקר במשטרה), ובמידה ונעצר על המשטרה להודיע על המעצר להוריו. בנסיבות מסויימות לא תימסר הודעה על המעצר.
קטין החשוד בעבירה פלילית רשאי להתייעץ עם הוריו טרם החקירה, ורשאי לנוכחות של אחד מהוריו במהלך החקירה. על ההורה שהצטרף אסור להתערב בחקירתו.

טרם חקירת קטין במשטרה, זכאי הוא להיוועץ בעורך דין ביחידות, ההיוועצות הראשונית בעו"ד פלילי הינה קריטית להמשך הדרך. בראש ובראשונה תפקידו של עורך הדין להסביר לקטין אודות זכויותיו בחקירה.
חל איסור על חקירת קטין בשעות הלילה, למעט במקרים חריגים המצדיקים זאת.

 

מעצר של קטין

המשטרה רשאית לעצור קטין החשוד בעבירה פלילית בת מעצר, במידה ולא מלאו לו 14 שנים – למשך 12 שעות, וניתן להאריך את המעצר לעוד 12 שעות. לגבי קטין שהינו מעל גיל 14 שנים, יכולה המשטרה להחזיקו במעצר למשך 24 שעות, ולבקש להאריך את מעצרו למשך 24 שעות נוספות. המשטרה נדרשת להודיע על המעצר לאחד מהורי הקטין.
מעבר לתקופות אלה, במידה והמשטרה מבקשת לעצור קטין עליה לפנות בבקשה לבית המשפט לנוער. בית המשפט יכול לשחרר את הקטין או להאריך את המעצר לצורכי החקירה.

 

שיקולי בית המשפט בהארכת מעצר של קטינים

שיקולי בית המשפט בהארכת מעצר של קטין שונים משיקוליו עת מובא בפניו בגיר. על הארכת מעצר של קטינים חל סעיף 10א לחוק הנוער שכותרתו "מעצר קטינים כאמצעי אחרון ושיקולים למעצר" קובע כדלקמן:
"10א. לא יוחלט על מעצרו של קטין אם ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך שפגיעתה בחירותו פחותה, והמעצר יהיה לפרק הזמן הקצר ביותר הנדרש לשם השגת המטרה כאמור; בקבלת החלטה על מעצרו של קטין, יובאו בחשבון גילו והשפעת המעצר על שלומו הגופני והנפשי ועל התפתחותו."
בעת ההחלטה האם לשחרר קטין או להאריך את מעצרו, עומד בפני בית המשפט הכלל לפיו, מעצר של קטין הינו חריג, ויש לבחון אפשרות שחרור לחלופת מעצר תוך מתן משקל לגילו.

זקוקים לשירותיו של עורך דין מעצרים ? משרדנו עוסק בתחום הפלילי, ובעל נסיון רב בייצוג קטינים ונוער החשודים בעבירות פליליות. הן בשלב החקירה במשטרה והן בשלב הארכת המעצר בבית המשפט. משרדנו נותן שירות מקצועי ויחס אישי לכל לקוחות המשרד.

* אין באמור לעיל להוות יעוץ משפטי.

דילוג לתוכן