מחיקת רישום פלילי – לאחר החקירה במשטרה חומר החקירה מועבר ליחידת התביעות לצורך בחינת האפשרות להגשת כתב אישום, על התובע לבדוק האם מתוך חומר הראיות שהוגש בפניו קיים סיכוי סביר להרשעה, במידה ולא קיים סיכוי סביר ייסגר התיק בשל אחת העילות הקבועות בחוק.

העילות הן : חוסר אשמה, חוסר ראיות והעדר עניין לציבור , ההבדל בין העילות הוא מבחינת הרישום הפלילי, תיק חקירה שנסגר מחוסר אשמה נעלם לחלוטין מהרישום הפלילי ואילו תיק אשר נסגר מאחת העילות האחרות נשאר ברישום הפלילי ומכתים את שמו של האדם.

על אדם אשר לחובתו רישום פלילי חלות מגבלות שונות מעבר לרישום עצמו, הוא אינו יכל להתקבל לעבודה במשרדי הממשלה, לא יוכל להחזיק ברשיון נשק וכו'.

במידה והתיק כנגד החשוד נסגר בשל אחת העילות המצוינות לעיל תשלח לידיו הודעה על כך באמצעות הדואר, בה נמסר כי החשוד רשאי להגיש ערר תוך 30 ימים לגורם המוסמך על ההחלטה ולנסות לשנות את עילת הסגירה לחוסר אשמה כך שימחק הרישום הפלילי.

תפקידו של עו"ד פלילי המתמחה במחיקת רישום פלילי הוא לנסח את כתב הערר על סמך חומר החקירה ולהציג בפני הגורם המוסמך את הטענות אשר לפיהן ראוי לשנות את עילת הסגירה.

חוק המרשם הפלילי

חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים הוא החוק הרלוונטי כאשר בוחנים אפשרות מחיקת רישום פלילי. החוק מונה את הדרכים למחיקת הרישום בין אם באמצעות פנייה למשטרת ישראל או בפנייה בבקשה לנשיא המדינה. זאת במידה ולא התקבל הערר על שינוי עילת הסגירה, יש להתייעץ עם עורך דין פלילי באשר לדרך הפעולה בכל מקרה ומקרה.

יש לציין כי גם במידה ועבר הזמן הקבוע להגשת הערר ניתן בכל זאת לפנות לגורם המוסמך בבקשת ארכה, אולם לא רצוי לנהוג בדרך זו ועדיף לפעול מהר ככל שניתן לשינוי הרישום הפלילי.

עורך דין פלילי בעל נסיון רב במחיקת רישום פלילי

*האמור לעיל הינו לצרכי מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

דילוג לתוכן