עו"ד דיני ירושה

קרוב משפחה נפטר? זקוקים לייעוץ. עו"ד דיני ירושה הבקיא בהליכים המשפטיים יסייע לכם באפשרות חלוקת העיזבון, וזכויותיכם לרשת את המוריש ע"פ דין.

עניינים של חלוקת הירושה לאחר המוות הינם מקרים אשר גורמים לסכסוכים רבים בין המשפחה. ניתן למנוע זאת ע"י הגעה להסכם בין יורשים, ובכך לחסוך את כל הטרדה והטרחה של ניהול הליך משפטי.

תחום הירושה הינו מסועף ומורכב, עדיף כי במקרים של בקשות לצו ירושה או התנגדות לצו קיום צוואה. תקבלו יעוץ משפטי מעורך דין מנוסה בתחום הצוואות והירושות.

עו"ד דיני ירושה – ירושה ע"פ דין או צוואה

לאחר פטירת המוריש, במיוחד במקרים בהם הותיר אחריו רכוש רב, עולה השאלה בקרב בני המשפחה כיצד תחולק הירושה. מה אומר חוק הירושה ומיהם זכאים לרשת את המוריש.

אולם, רבים המקרים בהם מגלים היורשים כי המוריש בחייו ערך צוואה בעדים, לפיה הוא מוריש את כל רכושו לאדם אחד, תוך הדרת ילדיו או מי מיורשיו ע"פ דין. מצב דברים שכזה מעורר אי נוחות ופותח פתח לסכסוך בין יורשים.

השאלה שעולה הינה, האם במקרה ספציפי תחולק הירושה בהתאם לכללי הירושה ע"פ דין. או שהירושה תעבור לזוכה על פי הצוואה. שאלה זו הינה תלויה בסוג הצוואה שנערכה, והאם יש פגמים בצוואה או שעל המצווה הופעלה השפעה בלתי הוגנת. האם המצווה היה כשיר לערוך צוואה, האם הזוכה היה מעורב בעריכת הצוואה, ואולי הצוואה משקפת את רצונו של הזוכה ולא את רצון המוריש. פגמים אלה יש בהם לגרום, במקרים מסויימים  לפסילת הצוואה.

במידה ומתגלה כי אחד היורשים, הזוכה בצוואה, גילה מעורבות בעריכת הצוואה או לקח חלק בעריכתה, הרי שהדבר יכול להביא לביטול הצוואה, וחלוקת הירושה בין כלל היורשים על פי דין.

במקרים בהם המנוח הותיר אחריו צוואה, מומלץ לקבל ייעוץ של עו"ד צוואה וירושה מנוסה, אשר בקיא בתחום דיני הירושה, ויבחן אם במקרה הזה ישנה עילת התנגדות לצוואה ומה הסיכוי לפסילת הצוואה וחלוקת הירושה בין כלל היורשים.

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן