עורך דין ירושה

עורך דין ירושה, הינו עורך דין המתמחה בתחום דיני הירושה ובעל נסיון והכרת ההליכים המתקיימים בפני הרשם לענייני ירושה, ובתי המשפט. כגון: בקשה לצו ירושה, חלוקת ירושה בין יורשים, בקשה לצו קיום צוואה, התנגדות לצוואה ועוד.

לאחר פטירתו של אדם עולה השאלה מה יעשה בעזבונו, וכיצד יחולק רכושו. הדבר תלוי כמובן בשאלה האם המנוח הותיר אחריו צוואה שערך בחייו, שאז הירושה תועבר לזוכה ע"פ הצוואה ולא ליורשי המנוח ע"פ דין.

לעיתים היקף רכושו של המוריש הינו כה רב, עד כדי שדרוש עו"ד לענייני ירושה המתמנה לניהול העזבון עד למתן צו הירושה או צו קיום צוואה. תפקידו של מנהל העזבון הוא לכנס ולרשום את כל נכסי העיזבון תוך ניהולם ושמירתם עד לסיום ההליך.

עורך דין ירושה – יעוץ משפטי :

עריכת צוואה ע"י המנוח הינו מעשה אישי ובתי המשפט נוהגים לתת כבוד לרצון המת כפי שבא לידי ביטוי בצוואה. חריג לכלל זה הינו במקרה בו מסתבר כי התקיימה אחת מהעילות להתנגדות לצוואה ולפסילתה.

המקרים אשר יש בהם להוביל לפסילת הצוואה הם רבים ומגוונים. למשל: צוואה שנערכה ע"י פסול דין, או צוואה שנערכה ע"י אדם שהיה חולה ולא היה כשיר לערוך צוואה, או מצב בו חתימת המנוח על הצוואה זוייפה. במקרה בו נפסלה הצוואה, חוזרים לכללים הרגילים שבחוק הירושה, לפיהם יורשיו הטבעיים של המנוח יזכו בירושה.

לשם הוכחת העילות לפסילת הצוואה. יש לערוך בירורים מקיפים ולאסוף חומר ראיות רב, אשר לעיתים אינו נראה רלוונטי למי שאינו בקיא בתחום הירושה.

עורך דין ירושה המתמחה בתחום, ידע לתת יעוץ משפטי ולהעריך את הסיכויים לחלוקת הירושה בין היורשים תוך בחינת אפשרות התנגדות לצוואה ופסילתה. לעיתים הפעולות שמבוצעות ללא ייעוץ משפטי נכון, יכולות להוביל לנזקים עתידים ופגיעה בסיכויי ההצלחה.

* אין באמור לעיל להוות תחליף לייעוץ משפטי

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן