עורך דין עבירות סמים, מתמחה ב- "פקודת הסמים המסוכנים"- המגדירה בתוכה את סוגי העבירות ואת האיסורים הקשורים בסמים. למשל, ייבוא סמים, סחר בסמים ואף החזקת סם לשימוש עצמי והחזקת סם שלא לצריכה עצמית, כאשר לכל עבירה קבוע עונש מסויים בגין הפרתה. העונש אשר קבוע בחוק יכול להגיע עד ל-20 שנות מאסר לעבירות החמורות שבהן כגון סחר בסמים ועד 3 שנות מאסר בגין החזקת סם לשימוש עצמי.

סיווג עבירה של החזקת סמים לשימוש עצמי ו/או צריכה עצמית אימתי?

לפי פקודת הסמים ההבחנה תיעשה בהתאם לכמות הסם אשר נתפס ולפי סוג הסם.
ראשית, החוק מבחין באם מדובר בסם "קל" מסוג קנאביס או חשיש, לבין סם המוגדר כ"קשה"  מסוג קוקאין או הירואין, כך שבמידה ומדובר בסם "קל" החזקת סך משקל של עד 15 גרם תחשב כהחזקת סם לשימוש עצמי  ואילו כאשר מדובר בסם "קשה" מדובר בכמות שאינה עולה על 0.3 גרם.

יש לציין כי החזקת כמות סם מעבר למשקל אשר נקבע בחוק, עלולה ואף נחשבת כהחזקה שלא לשימוש עצמי. כמו כן, הכמות משליכה באופן ישיר על העונש שכן בתי המשפט נוטים לראות בחומרה יתרה מעבר לאמור לעיל כאשר מדובר בכמות נכבדת של סם.

 

עורך דין פלילי עבירות סמים

עבירות הסמים הינם מן הנפוצות במדינת ישראל ולעיתים קרובות אדם נורמטיבי שמעולם לא היה בתחנת המשטרה יכול למצוא עצמו בחקירה מול שוטר בשלב הראשוני ולבסוף בפני האשמות חמורות בבית המשפט כאשר מוגש כנגדו כתב אישום פלילי בגין הפרת החוק האוסר על עבירות הסמים.

תפקידו של עורך דין פלילי עבירות סמים בראש ובראשונה הבקיא בתחום עבירות הסמים הינו לסייע לאדם אשר נקלע למצב הרגיש, על ידי מתן ייעוץ מקצועי מיידי וייצוג משפטי לפי הצורך גם טרם הגעת המקרה לבית המשפט, במקרים רבים קיים סיכוי שהתיק ייסגר כבר בשלב הראשוני דהיינו בתחנת המשטרה , אולם קיים חשש ממשי שללא הכוונה מקצועית ימצא עצמו אדם עומד לדין כאשר יכל למנוע זאת מבעוד מועד.

במקרים מסויימים בהתאם להנחיית היועמ"ש ייתכן מצב שבו התיק ייסגר כבר בתחנת המשטרה ויסתיים ברישום פלילי אשר לא יוגש בגינו כתב אישום, מקרים אלו תלויים בסוג העבירה ובמידה ומדובר באדם ללא עבר פלילי, הראציונאל מאחורי הנחייה זו הינו עריכת איזון בין שיקולים של תועלת הציבור לבין הנזק שיגרם לאדם הנורמטיבי מהרשעה בדין.

ובכן, כאשר אדם מגיע בכל זאת לפתחו של בית המשפט בגין האשמות חמורות של עבירה על פקודת הסמים הוא עלול למצוא עצמו חשוף לא רק לעונשי מאסר ממושכים אלא אף לעונשים נוספים אשר נלווים בדרך כלל להרשעה הפלילית, בית המשפט מוסמך לחלט רכוש אשר נתפס בעת ביצוע העבירה ואף בנסיבות מסויימות כלי רכב, בנוסף לפסילת רשיון נהיגה לתקופה ממושכת וקנס כספי משמעותי .

לסיכום, בעבירות הסמים ישנה חשיבות רבה בכל הנוגע לדרך ניהול ההליך הפלילי אשר משליך בסופו של יום על כל תחומי החיים, ולשם כך הצורך בבחירת ייצוג הולם באמצעות עורך דין פלילי המתמחה בתחום הפלילי  בכדי למצות ככל שניתן את הזכויות החוקתיות של כל אדם והגנה עליהם.

עורך דין פלילי בצפון  בעל נסיון רב בייצוג בתיקי עבירות סמים על כל סוגיהן

*האמור לעיל הינו לצרכי מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

דילוג לתוכן