עורך דין אלימות במשפחה : מה עושים כאשר קרוב נעצר ?

עורך דין אלימות במשפחה מתמחה בתחום עבירות שבוצעו במסגרת התא המשפחתי. עבירות אלימות במשפחה הינן עבירות אשר בתי המשפט מייחסים להם חומרה יתרה. לא בכדי הוספו עבירות האלמ"ב לקבוצת עבירות אשר מי שמואשם בהן עומדת כנגדו חזקה שהינו מסוכן לציבור, כאשר הנטל לסתירת החזקה עומד לפתחו. לפיכך לא בכל מקרה יחליט בית המשפט על שחרור בעבירות אלימות במשפחה.

בפסק דין בבש"פ 1360/07 קבע בית המשפט העליון בנוגע לעבירות אלימות במשפחה :
"אלימות נגד נשים הפכה זה מכבר ל"מכת מדינה". מספר הגברים הנוהגים באלימות כלפי נשותיהם הולך וגובר. על בית המשפט לומר את דברו במלחמה נגד תופעה מסוכנת זו…"

הצורך להגן על קורבן העבירה המתלוננת, והחשש מפני הישנות המעשים שלעיתים מבוצעים על ידי אנשים ללא עבר פלילי, הביאו את בתי המשפט לקבל עמדה מקצועית של שירות המבחן טרם קבלת החלטת השחרור או מעצר של נאשם.

 

שחרור בעבירות אלימות במשפחה – שיקולי בית המשפט:

השיקולים אותם שוקל בית המשפט בבואו להחליט האם לשחרר נאשם המואשם בעבירות אלימות במשפחה הינם בין היתר:
* חומרת המעשים המיוחסים לנאשם, האם מדובר באלימות חמורה וסוג האלימות: איומים, תקיפה סתם של בן זוג או תקיפה שגרמה לחבלה ועוד, כמה זמן נמשכה האלימות עד למועד חשיפת המעשים.
* מאפייני הנאשם, מידת הסיכון העולה ממנו כלפי המתלוננת ומידת האמון אשר ניתן לתת בו שלא יפר את תנאי השחרור. האם העבירה נעברה כאשר הנאשם תחת השפעת משקאות משכרים או סמים.
* הריחוק הגיאוגרפי בין מגורי המתלוננת לכתובת מעצר הבית בו ישהה הנאשם.
בשל המימד הפסיכולוגי והרגשי כמו גם הסיכון הבלתי צפוי הטמון בעבירות אלה, נזהרים בתי המשפט טרם שחרור נאשם בעבירות אלימות במשפחה ומבקשים להסתייע בתסקיר שירות המבחן כדי לבחון את מערכת היחסים הזוגית לעומקה. במצבים בהם יחסי בני הזוג מלווים בקנאות ואובססיביות בלתי נשלטת, יטה בית המשפט שלא לשחרר את הנאשם.

 

שיקולים בבחירת עורך דין פלילי בעבירת אלימות במשפחה:

עורך דין המתמחה בתחום עבירות אלימות במשפחה, הינו עורך דין פלילי המייצג חשודים ונאשמים בענייני מעצר וניהול הגנת הנאשם שנגדו הוגש כתב אישום לבית המשפט. הנסיון מראה כי בעבירות של אלימות במשפחה לא מעטים המקרים בהם מי מבני הזוג עושה שימוש בהליך הפלילי כדי להשיג יתרון במשפט גירושין או משמורת על ילדים. משרדנו מתמחה במשפט הפלילי והמעצרים, עורך דין פלילי אלימות במשפחה נותן ליווי משפטי החל משלב החקירה במשטרה וכלה בהליך הפלילי בבית המשפט.

* אין באמור לעיל להוות יעוץ משפטי.

דילוג לתוכן