תקיפת בת זוג חוק העונשין

תקיפת בת זוג הינה עבירה חמורה בניגוד לסעיפים 379 ו- 382 (ב) (1) לחוק העונשין הקובעים עונש של 4 שנות מאסר למי שמורשע בעבירה של תקיפה סתם בת זוג, להלן סעיפי החוק:

עבירת התקיפה סתם:

379. התוקף שלא כדין את חברו, דינו – מאסר שנתיים, והוא אם לא נקבע בחוק זה עונש אחר לעבירה זו מחמת נסיבותיה.

עבירת תקיפה סתם כלפי בת זוג:

382 (ב). העובר עבירה לפי סעיף 379 כלפי בן משפחתו, דינו – כפל העונש הקבוע לעבירה; לענין סעיף זה, "בן משפחתו" – לרבות מי שהיה בן משפחתו בעבר, והוא אחד מאלה:

(1)   בן זוגו, לרבות הידוע בציבור כבן זוגו;…."

עונש על תקיפת בת זוג:

בתי המשפט מחמירים בענישה בשל הצורך להגן על שלומו הביטחוני ובטחונו האישי של בן הזוג. וכדי למנוע באמצעות הרתעה עונשית חזרה על המעשים, כפי שנפסק בע"פ 9621/02 מדינת ישראל נגד פלוני:

"התופעה של אלימות כלפי נשים אשר במקרים רבים אף מסתיימת ברצח מחייבת תגובה מחמירה ומתריעה…בנסיבות אלו מצווים אנו לתת ביטוי עונשי הולם לחומרת המעשים באופן שיהיה בו כדי להרתיע את המשיב מפני חזרה על מעשים מסוכנים אלה ואף להרתיע עבריינים בכוח"

יחד עם זאת, כאשר מדובר בנאשם נעדר עבר פלילי אשר עבר הליך טיפולי הסתפקו בתי המשפט בהטלת עונשים צופי פני עתיד וללא רכיב של מאסר בפועל. כך למשל בת"פ 14628-01-11 מ"י נ' חדד, הורשע הנאשם בעבירה של תקיפת בת זוג הגורמת חבלה של ממש לאחר שבעט במתלוננת ומשך בשערותיה. בהמשך דחף אותה עד שנחבטה בגב, כתוצאה ממעשיו נגרמו למתלוננת חבלות. בית המשפט הטיל עונש מאסר על תנאי

העונש על תקיפת בת זוג משתנה ממקרה למקרה, ככל שהתקיפה גרמה לחבלה העונש יוחמר. בעבירות של אלימות במשפחה יש חשיבות לטיפול שעבר בן הזוג האלים ולפוטנציאל השיקום. כמו גם לשחרור הנאשם ממעצר עוד בשלבים המוקדמים של ההליך הפלילי. לקבלת ייעוץ עורך דין פלילי ממשרד עורכי דין הנכם מוזמנים לפנות אלינו.

* אין באמור לעיל להוות תחליף לייעוץ משפטי

דילוג לתוכן