חוק הסמים המסוכנים (עבירת קנס מיוחדת), המכונה חוק אי הפללת צרכני קנאביס נחקק בשנת 2018 ומטרתו הינה להפחית את האכיפה הפלילית כלפי צרכני קנאביס. הדרך לאכיפת האיסור לשימוש בקנאביס עבר מן האכיפה הפלילית לאכיפה מנהלית, אשר בצידה קנס כספי.

החוק חוקק כהוראת שעה לתקופת נסיון של שלוש שנים.

שינוי במדיניות האכיפה – אי הפללת צרכני קנאביס

עד לחקיקת חוק אי הפללת צרכני קנאביס, מי שנתפס עם סמים לשימוש עצמי מסוג קנאביס, צפוי היה לעונש מאסר של עד שלוש שנות מאסר.

החוק החדש קובע כי מי שנתפס עם קנאביס בכמות לשימוש עצמי בפעם הראשונה ישלם קנס של 1000 ₪. בפעם השנייה ישלם קנס של 2000 ₪. אך מי שנתפס בפעם השלישית, עניינו יועבר ליחידת הסדר מותנה לשם בחינת הליך אלטרנטיבי להליך הפלילי. אותו אדם צפוי להדרש לעבור טיפול כלשהו במידה ויתאים לכך, כתנאי לסגירת התיק ללא הגשת כתב אישום.

מי שנתפס בפעם הרביעית עם קנאביס לשימוש עצמי, יוגש נגדו כתב אישום וינהל הליך פלילי רגיל. פקודת הסמים קובעת כאמור עונש של עד שלוש שנות מאסר בגין עבירה זו.

התייעצות עם עורך דין פלילי – שימוש עצמי בקנאביס

נתפסת עם קנאביס יותר מפעם אחת? התייעצות עם עורך דין פלילי המתמחה בעבירות סמים יכולה להשפיע על עתיד ההליך והסיכוי לסיים את העניין ללא היזקקות להליך הפלילי. כיום השימוש בקנאביס נפוץ גם אצל אנשים שומרי חוק, ומעידה בתחום הסמים אינה חייבת להסתיים בכתם ברישום הפלילי כנגד אדם.

משרדנו מתמחה במשפט הפלילי ונותן ייעוץ משפטי בהליכים פלילים ובחקירות משטרה, לרבות בעבירות בתחום הסמים.

דילוג לתוכן