עורך דין צו ירושה

זקוקים לייעוץ וייצוג בענייני ירושה? עורך דין צו ירושה קמרי עוסק בתחום הירושה, לרבות בהגשת בקשה לצו ירושה ורישום נכסי העזבון בהתאם לצו. צו ירושה ניתן להגיש כיום באופן מקוון באתר הרשם לענייני ירושה, בצירוף מסמכים לתמיכה בבקשה.

צו ירושה או צו קיום צוואה:

כדי לממש את זכות הירושה בנכסי העיזבון, יורש על פי דין מגיש בקשה לצו ירושה ואילו יורש על פי צוואה מגיש בקשה לצו קיום צוואה. עם מתן צו הירושה ע"י רשם הירושה ניתן לפעול על פיו ולממש את הירושה. יש צורך בצו ירושה גם כאשר קיימת צוואה שאינה מתייחסת לכלל הרכוש של המוריש.

צו ירושה הינו צו משפטי המצהיר מיהם יורשיו על פי דין של המנוח, בהתאם לסעיף 10 לחוק הירושה הקובע:

מיהם יורשים על פי דין:

(1)   מי שהיה במות המוריש בן-זוגו;

(2)   ילדי המוריש וצאצאיהם, הוריו וצאצאיהם, הורי הוריו וצאצאיהם.

כאשר יורש נפטר טרם פטירת המוריש ילדיו יכנסו בנעליו וירשו במקומו.

זכות הירושה של בן זוג :

  1. (א)  בן-זוגו של המוריש נוטל את המיטלטלין כולל מכונית נוסעים השייכים, לפי המקובל ולפי הנסיבות, למשק הבית המשותף, ונוטל משאר העזבון –

(1)   אם הניח המוריש ילדים או צאצאיהם או הורים – חצי;

(2)   אם הניח המוריש אחים או צאצאיהם או הורי הורים – שני שלישים, ובלבד שאם ערב מותו של המוריש היה בן הזוג נשוי לו שלוש שנים או יותר וגר עמו אותה שעה בדירה הכלולה, כולה או חלקה, בעזבון, יטול בן-הזוג את כל חלקו של המוריש בדירה האמורה, ושני שלישים מהנותר משאר העזבון;

ייעוץ משפטי ע"י עורך דין צו ירושה:

קמרי ושות' משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני הירושה בכלל, ובפרט בהגשת בקשה לצו ירושה. רישום נכסי העזבון וחלוקתם בהתאם לצו הירושה. עריכת הסכם חלוקת עזבון בין יורשים ועוד. הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל בקשה ייעוץ ופרטים בתחום דיני הירושה.

* אין באמור לעיל להוות ייעוץ משפטי

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן