עורך דין לענייני עיזבון

אם אתם מחפשים עורך דין צוואות וירושות, ישנה משמעות רבה למציאת עורך דין לענייני עיזבון שאתם מרגישים בנוח לעבוד איתו ושאתם יכולים לסמוך עליו שייצג את האינטרסים שלכם בצורה היעילה ביותר. בשורות הבאות עורך דין גיא קמרי יסביר על סוגי השירותים המשפטיים שניתן לקבל ממשרד עורכי דין לענייני עיזבון ועל הקווים המנחים למציאת עו"ד עיזבון מקצועי באמת שיסייע לכם.

במה עורך דין לענייני עיזבון יכול לסייע לכם?

עורך דין לענייני עיזבון הוא עורך דין צוואות וירושות המתמחה בתחום של דיני ירושה בישראל וניהול עזבונות. עם סוגי השירותים המשפטיים אשר מסופקים על ידי משרדי עו"ד לענייני ירושה, כמו משרד עו"ד גיא קמרי, ניתן למנות את ניהול כלל ההליכים המשפטיים הנוגעים להסדרת הטיפול בעזבונו של הנפטר וחלוקתו בין יורשיו על פי הצוואה או יורשיו לפי דין. אלו כוללים בין היתר את קביעת תוקף הצוואה, אם קיימת, איתור נכסיו וחובותיו של הנפטר, עריכת והגשת פרטת עזבון ובה רשימת נכסי וחובות העיזבון, חלוקת נכסי העיזבון בין יורשי המנוח לפי החוק, או לפי תנאי הצוואה שערך ועוד.

על הנסיבות שבהן מתעורר הצורך בשירותיו של עורך דין לענייני עיזבון בישראל

 הצורך בשירותיו של עוד לענייני עזבון עשוי להתעורר בנסיבות הבאות:

  • כאשר אדם נפטר ומשאיר אחריו צוואה הדורשת פרשנות משפטית או הדרכה לשם מימושה.
  • כאשר אדם נפטר ללא צוואה, או כאשר הצוואה נחשבת כפסולה, ויש לחלק את נכסי העיזבון על פי דיני הירושה.
  • כאשר יש מחלוקות בין היורשים או בעלי העניין בירושה, בנוגע לחלוקת נכסי העיזבון.
  • כשנכסי העיזבון כוללים מקרקעין, עסקים או נכסים מורכבים אחרים הדורשים מומחיות משפטית לניהולם או העברת זכויות בהם בצורה נכונה.
  • כאשר היורשים זקוקים לייעוץ או ייצוג משפטי בנושאים הקשורים בעיזבון של המנוח.
 

עורך דין עיזבון יכול להעניק הכוונה וייצוג משפטי למי מיורשיו החוקיים של המנוח או הנהנים בצוואה, כמו גם למנהל העיזבון אם מונה גורם כזה מטעם בית המשפט, על מנת לוודא שנכסי העיזבון מנוהלים ומחולקים באופן הוגן, על פי רצון המנוח ובהתאם להוראות החוק.

עורך דין לענייני עיזבון
עורך דין לענייני עיזבון

כיצד למצוא עורך דין טוב לענייני עיזבון? הקווים המנחים שחשוב להכיר

ישנן מספר דרכים למציאת עורך דין לענייני עיזבון טוב:

  • בקשו המלצות: תוכלו לבקש מחברים, בני משפחה או אנשי מקצוע אחרים המלצות לעורך דין מומלץ לענייני עיזבון.
  • חיפוש באתרי השוואה של בעלי מקצוע: ישנם כמה אתרי אינטרנט בישראל שבהם תוכלו לחפש עורכי דין מומלצים לענייני עיזבון באזור מגוריכם.
  • פנו ללשכת עורכי הדין: באמצעות לשכת עורכי הדין בישראל תוכלו לאתר עורך דין המתמחה בדיני ירושה באופן ספציפי.
 

בקצרה, בחיפוש אחר עורך דין עיזבון בישראל, חשוב לבחור עורך דין צוואות וירושות מנוסה, הבקיא בתחומו. כדאי לתאם פגישת ייעוץ שבה תוכלו לשאול על הרקע של עורך הדין, ההשכלה והניסיון המעשי שלו בטיפול בענייני ירושה. אולם חשוב גם שתרגישו בנוח לעבוד עם עורך הדין הנבחר. לכן אם אינכם חשים כי מדובר באדם שאתם יכולים לסמוך עליו שייצג את האינטרסים שלכם כהלכה – המשיכו לחפש.

מה עושה עורך דין לענייני עיזבון בפועל?

עורך דין לענייני עזבון אחראי לטיפול בהיבטים המשפטיים של ניהול נכסי העזבון של אדם שנפטר. הדבר עשוי לכלול טיפול במשימות כדוגמת:

  1. בדיקת תוקף הצוואה אם ישנה
  2. זיהוי ורישום של נכסי העיזבון
  3. תשלום חובות ומיסים מתוך נכסי העיזבון
  4. חלוקת נכסי המנוח בין היורשים או הנהנים לפי תנאי הצוואה או על פי דין
  5. ניהול נכסי העיזבון (באופן זמני או קבוע) עד מועד חלוקתם בין היורשים או הנהנים
  6. ייצוג בעלי העניין בעיזבון בהליכים משפטיים במידת הצורך
 

עורך דין לניהול עיזבון, מוסמך גם להתמנות כמנהל עיזבון וגם להעניק הכוונה משפטית למנהל העיזבון שמונה בידי המצווה במסגרת הצוואה או לבקשת היורשים. עו"ד עזבונות יכול לספק במידת הצורך, גם ייעוץ משפטי ליורשים או הנהנים, בנושאים הקשורים בניהול העיזבון וחלוקתו.

כיצד יכול עורך דין עיזבון לסייע בהתמודדות יעילה עם סכסוכי יורשים?

עורך דין דיני עיזבון יכול לסייע בהתמודדות יעילה עם סכסוכי ירושה במספר דרכים ובהן:

  • סיוע בביאור לשון הצוואה וחוקי הירושה הרלוונטיים, כדי לקבוע את זהות היורשים או המוטבים החוקיים של העיזבון.
  • הכוונה בניהול משא ומתן לטובת גישור במחלוקות בין היורשים או המוטבים והגעה להסכמות.
  • טיפול משפטי בעיזבון בערכאות המשפטיות או ייצוג של צדדים ספציפיים בבתי המשפט בהליכים הנוגעים לסכסוכי ירושה.
  • ייעוץ משפטי לצדדים המעורבים בסכסוכי ירושה לשם הבהרת הזכויות ואפשרויות הפעולה של בעלי העניין בעיזבון.
 

חשוב לציין כי סכסוכי ירושה יכולים להיות מורכבים וטעונים רגשית. אולם עורך דין מנוסה לענייני עיזבון יכול להוות משאב רב ערך בסיוע בפתרון סכסוכים מסוג זה בצורה הוגנת ויעילה.

מי יכול להתמנות כמנהל עיזבון בישראל?

לתפקיד של מנהל עזבון עשוי להתמנות כל אדם או גוף תאגידי ואף האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים. בסעיף 78 בחוק הירושה נקבע כי בית המשפט ימנה לתפקיד ניהול העיזבון אדם או גוף בהתאם לבקשת היורשים, או נציג מטעמו כגון עורך דין לניהול עיזבון – ככל ואין בין היורשים הסכמה באשר לזהות המנהל שיתמנה. לחילופין, זהותו של מנהל העיזבון עשויה להיקבע מלכתחילה במסגרת צוואתו של המנוח. מינוי כזה עשוי להיות נחוץ במיד וישנן מחלוקות או סוגיות משפטיות אחרות המתעוררות במהלך ניהול העיזבון וחלוקת הנכסים בין היורשים. כך או כך, הדבר כרוך בקבלת אישור למינויו של אותו גורם מטעם בית המשפט, אשר יבדוק שמנהל העיזבון המתמנה הוא אכן בעל כישורים רלוונטיים לניהול העיזבון.

מהן תחומי אחריותו של עורך דין לענייני עזבון הפועל על תקן מנהל עזבון?

בין תחומי אחריותו של עורך דין לענייני עזבון הפועל כמנהל עזבון, ישנם:

  • איתור כספים, חסכונות נכסים, חשבונות, קרנות וביטוחים של המנוח
  • זיהוי ויידוע היורשים או הנהנים מהעיזבון
  • תשלום חובות ומיסים מתוך כספי או נכסי העיזבון
  • חלוקת נכסי העיזבון בין היורשים או המוטבים על פי תנאי הצוואה או הדין החל על העיזבון
  • ניהול נכסי העיזבון עד לחלוקתם בין היורשים או הנהנים
  • הגשת צו קיום צוואה או צו ירושה לרשם לענייני ירושות או לאחת הערכאות הדתיות 
  • ניהול רישום מדויק של כל העסקאות בעיזבון
  • מתן דין וחשבון שוטף לגבי מצב העיזבון ליורשים או הנהנים
 

מהם גובה שכר טרחת עורך דין לענייני עיזבון הפועל כמנהל עיזבון?

גובה שכר טרחת עורך דין לענייני ירושה הפועל כמנהל עיזבון, עשוי להיקבע כתלות במספר גורמים, כשביניהם גודל העיזבון ומורכבותו, כמות הזמן והמאמץ הנדרשים לניהול העיזבון ורמת מומחיותו של עורך הדין כמנהל עיזבונות.

במקרים מסוימים, צוואתו של הנפטר תפרט מהו גובה שכר הטרחה שמנהל העיזבון זכאי לקבל. באם לא צויין בצוואה גובה התשלום, עשוי מנהל העיזבון להיות זכאי לקבל אחוזים משווי העיזבון, הנקבעים בדרך כלל על ידי בית המשפט. אולם ככלל, התשלום לעורך הדין במקרים אלו לא אמור לעלות על 3 אחוזים משווי נכסי העזבון, אלא אם מדובר בניהול עיזבון מורכב בצורה יוצאת דופן. במקרה כזה עשוי בית המשפט לפסוק שכר טרחה בשיעור חריג של עד 4 אחוזים משווי העזבון.

מהם היתרונות במינוי עורך דין ירושה לניהול נכסי העיזבון של המנוח?

ישנם מספר יתרונות למינוי עורך דין ירושה לניהול עזבונו של הנפטר:

מומחיות משפטית

עורך דין ירושות מנוסה בהיבטים המשפטיים של ניהול עיזבון, לרבות פירוש הצוואה, תשלום חובות ומיסים מנכסי העזבון וחלוקת הנכסים לזכאים.

אובייקטיביות

עורך דין עזבון הוא גורם אובייקטיבי וחסר פניות, מה שיכול להועיל בפתרון מחלוקות בין היורשים שעלולות להתעורר במסגרת ניהול העיזבון.

חיסכון בזמן

עורך דין עזבונות יכול לטפל במשימות המשפטיות והמנהליות הכרוכות בניהול העיזבון, מה שיכול לחסוך זמן רב לכל המעורבים ולאפשר להם להתמקד בעניינים אחרים.

ייצוג מקצועי

עורך דין לניהול עזבון מספק ייצוג משפטי מקצועי ליורשים או הנהנים בצוואה בהליכים משפטיים, במידת הצורך.

עורך דין לענייני עיזבון – סיכום

מינוי עו"ד עיזבון יכול לסייע בהבטחת ניהול וחלוקה ראויה וחוקית של נכסי העיזבון, תוך התחשבות מירבית ברצונו של הנפטר. משרד עו"ד גיא קמרי ושו"ת – עורך דין ירושות וצוואות במרכז הוא הכתובת לכל שאלה המעסיקה אתכם בהקשר לניהול נכסי העיזבון שלכם או של יקיריכם, כמו גם איתור נכסי עיזבון, מינוי מנהל עיזבון, סיוע בעריכת צוואה, הוצאת צו קיום צוואה, הגשת בקשה למתן צו ירושה, הגשת התנגדות לצוואה, הגשת בקשת הסתלקות מירושה ומעיזבון, ניהול משא ומתן בסכסוכי ירושה, עריכת הסכמי יורשים וכן הלאה. משרדנו צבר במרוצת השנים הצלחות רבות במגוון תיקים רגישים ומורכבים. נשמח לעמוד גם לרשותכם בנושאים הללו ובנושאים רבים ונוספים הקשורים בענייני צוואות, ירושות ועזבונות. אנו מעמידים לרשות קהל עבור לקוחותינו באזור המרכז, סניף בתל אביב ולטובת לקוחותינו באזור הצפון – סניף בכרמיאל.

צרו עמנו קשר בהקדם לטובת תיאום שיחת התייעצות מקצועית ודיסקרטית ללא התחייבות – לחצו כאן להשארת פרטים.

עיזבון הוא כלל הרכוש והנכסים שבבעלותו של אדם, לרבות מקרקעין, רכוש אישי ונכסים פיננסיים. בהקשר של דיני צוואה וירושה, עיזבון מתייחס בדרך כלל לרכוש ולנכסים של אדם שנפטר, המנוהלים ומחולקים על פי תנאי הצוואה או דיני הירושה.

עורך דין ניהול עיזבון מתמחה בהיבטים המשפטיים של ניהול נכסי העזבון של אדם שנפטר. הדבר עשוי להיות כרוך בביצוע משימות שונות כגון איתור ורישום של נכסי העיזבון, תשלום חובות ומיסים שצבר המנוח וחלוקת הנכסים ליורשים או למוטבים בהתאם לתנאי הצוואה או הוראות הדין.

 כאשר מחפשים עורך דין לענייני עיזבון, חשוב לשים לב להתמחות של עורך הדין בדיני צוואות וירושות בישראל, לצד היקף הניסיון המעשי שלו בניהול תיקי עיזבון בסדרי גודל שונים. עו"ד המתמנה לבקשתכם כמנהל עיזבון חייב גם להיות חרוץ, מאורגן ובעל יכולת לניהול פיננסי יעיל של התהליך. זאת לצד יכולות תקשורת מפותחות שהן חיוניות במיוחד לניהול ענייני ירושה בצורה אפקטיבית.

מינוי עו"ד לענייני עיזבון בתור מנהל עזבון, כרוך בהגשת בקשה לבית המשפט לענייני משפחה. אפשרות נוספת, הרלוונטית במקרה בו כלל בעלי הזכויות בעזבון מאשרים זאת, היא להגיש את הבקשה לטיפול הרשם לענייני צוואות וירושות. בכל מקרה, חשוב לדעת שמרגע מתן הצו מהרשם לענייני ירושה, כל פעולה שמנהל העזבון חפץ לבצע טעונת אישור מבית המשפט לענייני משפחה.

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן