תיקון צו ירושה

להאזנה:

 

בקשת תיקון צו ירושה מעוגנת בסעיף 72 לחוק הירושה. צו ירושה ניתן בדרך כלל כאשר אין צוואה למוריש, והעזבון מחולק שווה בשווה בין היורשים. הצורך בבקשה לתיקון צו הירושה עולה כאשר הוגשה התנגדות לצו הירושה באיחור, או כאשר נפלה טעות בצו הירושה, לגבי זהות היורשים או חלקו של יורש.

סיבות לתיקון צו ירושה

הטעמים לתיקון או שינוי צו הירושה, הינם מצומצמים וחלים על מספר מקרים. כאשר רוצים לתקן צו ירושה בעקבות עובדות או טענות שלא היו מונחות בפני רשם הירושה. בדרך כל מועד הקמת הטענה כי הייתה עובדה אשר לא ידועה לאחד הצדדים אשר מקימה עילה לתיקון צו הירושה, רשם הירושה יבחן נושא זה, ויעביר את הטיפול בבקשה לבית המשפט, שלו הסמכות לבחון ולדון בנושא. כאשר בקשה לצו תיקון ירושה מתקבלת, יש לפרסם את העניין ברשומות, ולפרסם בין יתר היורשים או הנהנים על פי הצוואה.

כיצד מבקשים תיקון או שינוי צו ירושה ?

על המבקש לתקן את צו הירושה להגיש בקשה לרשם הירושה  ולהיות אחד מהיורשים על פי דין המופיעים בצו הירושה או זוכה ע"פ צוואה. בנוסף יש להצטייד במסמכים מסויימים כגון:

  • ת.ז. של המבקש
  • ת.ז. של המנוח
  • שמות המעורבים והיורשים המופיעים בצו הירושה
  • תצהיר התומך בבקשה מאומת על ידי עורך דין
  • אישור קבלה על תשלום אגרה
  • ייפוי כוח, במידה ויש ייצוג משפטי על ידי עורך דין לירושה.

תיקון צו ירושה
תיקון צו ירושה

פסק דין בעניין תיקון צו ירושה

בפסק דין בת"ע 20980-12-14 נדונה השאלה האם ניתן לתקן צו ירושה, כאשר התגלו למנוח 3 ילדים מנישואים קודמים, אותם ילדים שהגישו את בקשתם בשיהוי של 7 שנים ממועד נתינת צו הירושה. הצדדים להליך היו מחד היורשים החוקיים על פי דין של המנוח. ומצד שני הילדים שהתגלו כילדיו הביולוגיים של המנוח.

נקבע כי לפי סעיף 72 לחוק הירושה, ותחושת הצדק וההגינות, כי יש לבחון אם הילדים שהתגלו כילדים ביולוגיים, יעבור בדיקת אבהות לצורך הוכחת הקשר, צו הירושה יתוקן, ויכלול את כל היורשים על פי דין, כולל הילדים שהביולוגיים שלא נכתבו בצו הירושה.

עו"ד צוואות וירושות גיא קמרי מתמחה בתחום דיני הירושה, ובעל ניסיון בהגשת בקשה לתיקון צו הירושה. קמרי משרד עורכי דין בכרמיאל, מעניק ייעוץ משפטי בענייני ירושה ותיקון צווי ירושה, תיקון צו קיום צוואה, וייצוג בהליכים בפני רשם הירושה ובתי המשפט בכל רחבי הארץ.

*האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן