מעצר עד תום הליכים

בקשת מעצר עד תום הליכים מוגשת יחד עם הגשת כתב אישום בגין ביצוען של עבירות פליליות. הבקשה למעצר מוגשת לאותו בית משפט אשר דן בתיק העיקרי אולם נקודת המוצא היא שבד"כ לא אותו שופט ידון בה.

המשמעות של מעצר עד לתום ההליכים הינה רחבה ומשפיעה רבות על אופן ניהול התיק. שכן האדם ישאר בתנאי מעצר מלאים עד למתן גזר הדין, עם הגשת כתב האישום. הסטטוס בו נמצא האדם הופך מחשוד בביצוע עבירה לנאשם בביצועה שכן הוגש כנגדו כתב אישום בבית המשפט.

ניהול התיק הפלילי נעשה במקביל לניהול תיק המעצרים. יש לעשות הבחנה ברורה שכן הליך המעצר מתייחס אך ורק לתנאי המעצר ולאפשרות שחרור הנאשם לחלופת מעצר. בביתו או במוסד אחר שאינו מאחורי סורג ובריח, בעצם בית המשפט בוחן האם קיימות בתיק "ראיות לכאורה" להוכחת האשמה, אלו הן ראיות אשר בסופו של יום יכולות להביא להרשעה בתיק הפלילי למרות שעדיין לא הוכחו במשפט.

 

עורך דין פלילי מעצר עד תום הליכים

תפקידו של עו"ד פלילי מפורסם המתמחה בהליך מעצר עד לתום ההליכים חשוב ביותר. שכן הדרך אותה עובר הנאשם במהלך מעצרו יכול להשליך על חומרת העונש. הבדל עצום הוא בין נאשם אשר שהה בין כתלי המעצר למשך התנהלות המשפט כנגדו לבין אדם אשר שוחרר לחלופת מעצר והחל בהליך שיקום. אשר בעזרתו יוכל להציג בפני בית המשפט שיקולים רלוונטיים מדוע להימנע מגזירת עונש מאסר מאחורי סורג ובריח.

לדוגמא אדם אשר מעולם לא עמד בפני שופט או בפני האשמה פלילית כלשהי וכעת נאשם בעבירת סמים או עבירת אלימות במשפחה. יכול למצוא עצמו בתנאי מעצר של ממש עד לתום ההליכים כנגדו לולא ישכור שרותיו של עורך דין פלילי המתמחה בניהול הליכים פליליים.

חשיבותו של עורך דין פלילי עצומה שכן הוא מלווה את הנאשם לאורך כל ההליך. ופועל לשחרור הנאשם לחלופת מעצר אף טרם גזירת הדין בכדי להקל משמעותית על התוצאה הסופית.

עורך דין פלילי בצפון בעל נסיון רב בייצוג ושחרור ממעצר עד תום ההליכים.

*האמור לעיל הינו לצרכי מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן