בן ממשיך צוואה

מינוי בן ממשיך אל מול צוואה

מה קורה כאשר ההורים מינו בן ממשיך ולאחר מכן חתמו על צוואה לטובת בן אחר לפיה הוא יזכה בירושת המשק החקלאי, האם המינוי גובר על צוואה?

בדרך כלל, בהתאם לחוזים בין המוסדות המיישבים להורים ישנה הוראה אשר מציינת כי המשק החקלאי אינו חלק מעיזבון ההורים ולפיכך צוואה אשר נעשתה לאחר מינוי הבן הממשיך אינה בתוקף ואינה גוברת על מינוי הבן הממשיך.

כלומר ההורים אשר מינו בן ממשיך אינם יכולים להוריש בצוואה את המשק החקלאי לבן אחר, אלא עליהם לבטל את מינוי הבן הממשיך, הדבר יכול להעשות בויתור הבן הממשיך, ובהעדר הסכמה יש צורך בפניה לבית המשפט בתביעה לביטול המינוי.

כאשר אין מינוי בן ממשיך, וההורים טרם פטירתם ערכו צוואה בה ציוו את המשק החקלאי לבן מסויים הרי שהוא זה שיזכה לקבל את המשק ולהיות הבן הממשיך, זאת ללא צורך בפיצוי מי מאחיו.

כאשר אין מינוי ולא נערכה צוואה ע"י ההורים, הרי שהמשק יחולק בהתאם לחוק הירושה, הקובע כי מי שיקבל את המשק הוא הבן המתאים ביותר להחזיק בו – משמע בן שהינו חקלאי או עבד במשק ההורים ויש לו נסיון בהפעלת משק חקלאי הוא שיזכה בנחלה, בכפוף לפיצוי שאר האחים.

*מאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי.

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן