בן ממשיך פסקי דין

פסק דין בן ממשיך פיצוי אחים

בן ממשיך פסקי דין:

נדונה תביעה של אחד האחים (בן ממשיך) אשר התגורר במשק החקלאי של הוריו במושב, לפיה הוא החזיק בנחלה כל החיים והוריו המנוחים מינו אותו לבן ממשיך בהסכם שבעל פה וללא הסכם בכתב, לפיכך טענתו כי הוא זכאי לקבל את הנחלה במושב.

אחיו טענו מנגד, כי לא נערך הסכם בן ממשיך עם האח אשר מחזיק בנחלה, וכי יש להורות על חלוקת המשק החקלאי בין כל האחים, ומכירת הנחלה תוך פיצוי האחים.

בית המשפט קבע כי האח אשר טיפל בנחלה במושב, הוא זה שזכאי לקבל את הנחלה לחזקתו. אך מאחר ולא נערך הסכם בן ממשיך בינו לבין הוריו, הרי שעל התובע לפצות את האחים בהתאם לשווי המשק אשר נקבע ע"י שמאי.

לקריאת פסק הדין לחץ כאן

פסק דין בן ממשיך בשאלת גובה הפיצוי לאחים

בן ממשיך פסקי דין:

נידונה תביעה של אחים נגד האח אשר זכאי היה להחזיק במשק החקלאי, השאלה היתה מה גובה הפיצוי לו זכאים האחים מהאח אשר מחזיק במשק החקלאי.

בתביעה הייתה הסכמה כי האח שזכה במשק צריך לפצות את שאר האחים בהתאם לסעיף 114 לחוק הירושה.

השאלה שעלתה בפסק הדין : מה הסכום הפיצוי אותו חייב האח שזכה במשק החקלאי?  האם לפי "שווי נטו" של המשק החקלאי של ההורים המנוחים, או שמא ייגזר לפי "שווי ברוטו" של המשק, כפי שהוערך על ידי שמאי.

בית המשפט קבע כי האח יפצה בשווי נטו, כלומר מחיר הנחלה בהפחתת המיסים וההיטלים שבמכירה לצד ג'.

לקריאת פסק הדין לחץ כאן

*מאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי.

להרחבה אודות מוסד הבן הממשיך.