מהם תחומי העיסוק של עו"ד ירושות וצוואות

להאזנה:

 

עו"ד ירושות עוסק בעניינים הקשורים לעיזבונו של אדם לאחר פטירתו. כאשר יורשיו מעוניינים לממש את זכותם לרשת ולקבל את חלקם ברכוש שהותיר אחריו המנוח. מתי אם כן נדרשים לשירותיו של עו"ד ירושה ?

טיפול בבקשה לצו ירושה:

כדי לממש את זכות הירושה, על היורשים ע"פ דין להגיש בקשה לצו ירושה אשר יצהיר מיהם יורשיו החוקיים של המנוח. את הבקשה לצו ירושה יש להגיש לרשם לענייני ירושה שבאיזור מגורי המנוח טרם פטירתו. לאחר הגשת הבקשה מפרסמים בעיתונות וככל שלא יוגשו התנגדויות לצו ירושה יתן הרשם צו.

עריכת הסכם בין יורשים:

לעיתים ניתן לממש את זכות הירושה שלא באמצעות צו ירושה או צו קיום צוואה, אלא בהסכמה משותפת של יורשי המנוח. בהסכם בין יורשים ניתן לבצע שינוים בחלק של כל יורש ויורש ואף ניתן לחלק את העיזבון בהתאם להסכם ללא צורך בהחלטה שיפוטית. לעיתים הדבר עדיף ומונע סכסוכים בין היורשים.

התנגדות לצו קיום צוואה או צו ירושה:

כאשר מוגשת בקשה לצו ירושה או צו קיום לצוואה ניתן להתנגד לקבלת הצו בעילות ההתנגדות הקבועות בחוק. יש להגיש התנגדות מנומקת בצירוף תצהיר לתמיכה בהתנגדות, במועדים הקבועים בחוק. בית המשפט יכול לפסול צוואה במידה והוכח כי נערכה בדרך פסולה, שלא בהתאם לרצון המצווה.

מהם תחומי העיסוק של עו"ד ירושות וצוואות
מהם תחומי העיסוק של עו"ד ירושות וצוואות

מינוי מנהל עיזבון:

כאשר ישנה מחלוקת בין היורשים בדבר אופן חלוקת הירושה או בדבר אופן ניהול נכסי העיזבון ניתן לבקש למנות מנהל עיזבון לנכסים המנוח. הצורך במינוי מנהל עיזבו עולה גם כאשר ישנו חשש להברחת נכסים ודילול היקף העיזבון ע"י מי מהיורשים.

עריכת צוואה בהתאם לחוק הירושה:

חוק הירושה מכיר בארבעה סוגים של צוואות : צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בעל פה, צוואה נוטריונית. כל מסמך אשר מתיימר להיות צוואה ולא נערך באחת מן הצורות המוכרות בחוק הירושה, לא יוכר כצוואה. עו"ד ירושות וצוואות אשר מתמחה בעריכת צוואה יקפיד על דרישות החוק בדקדקנות ויסכל את הסיכוי לפסול את הצוואה במידה ותוגש התנגדות לצוואה ע"י מי מהיורשים.

לסיכום, כאשר מעוניים לטפל בעיזבון בצורה מקצועית ונכונה, מומלץ לשכור שירותיו של עו"ד ירושות מנוסה בתחום. הדבר יחסוך הרבה טרדות וטעויות אשר עלולות לגרום לנזקים כבדים לזכויות יורשים בעיזבון, ולסכסוכים משפטיים בתא המשפחתי.

* אין באמור לעיל להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן