מתי צריך לשכור עורך דין?

להאזנה:

 

מתי תצטרכו סיוע של עורך דין? ואיך מתאימים את המשפטן הנכון לסיטואציה שדורשת טיפול? אם אתם מתעניינים באופן כללי בתחום עריכת הדין, או שאתם צריכים איש מקצוע שעוסק במשפטים שייצג אתכם בנושא ספציפי – תוכלו לקבל מידע חשוב על הצורך בעורכי דין, במאמר הבא.

עורכי דין בישראל עוסקים במגוון תחומים בעוד שמשרדים אותם מנהלים אנשי מקצוע  מיומנים, יכולים לעסוק בתחום אחד בלבד, או לחלוש על כמה תחומים שנוגעים לחוק/ משפט/מסמכים/ כלכלה, ושאר נושאים. אבל מתי בדרך כלל נזדקק לסיוע של עורך דין? הנה מספר דוגמאות נפוצות:

 

בעת תאונת דרכים

עוד תאונות דרכים ישמש כאיש מקצוע מיומן שיעזור לכם להיחלץ ממצבים שונים בתחום התחבורה. עם עורך דין כזה, אפשר להחזיר את הרישיון שנשלל, או לעמוד מול בית המשפט בעת עבירות תנועה חמורות, כמו במקרים של הגשת כתב אישום בגין הריגה בעת תאונת דרכים. עורכי דין מנוסים ידעו לייצג אתכם מול המכון הרפואי של רשות הרישוי, או לייצג אתכם בעבירות שונות, כמו בעת נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול.

הגשת כתב אישום או חקירה

במדינת ישראל, לא מעט אנשים מוצאים עצמכם נחקרים או עומדים מול כתב אישום בגין עבירות ופשעים מסוגים שונים. בכך נחקרים ומואשמים אנשים בעבירות פליליות, כמו בעבירות גניבה, מתן שוחד, אלימות, עבירות מין ועוד. במקרים כאלה יש לבחור עורך דין פלילי שיכול לייצג אתכם בכול שלב: החל משלב החקירה עד למקרים של הגשת כתב אישום.

איש מקצוע כזה חייב להיות מומחה במשפט הפלילי ולהכיר מקרוב את התביעה ואת ערכאות בתי המשפט בישראל. בחרו משרד עורכי דין המומחה בייצוג חשודים מכול שכבות האוכלוסייה, שילווה אתכם בכל צעד שננקט מולכם בתחום הפלילי.

מתי צריך לשכור עורך דין?
מתי צריך לשכור עורך דין?

התמודדות עם ירושות וצוואות

לצערנו, לא חסרים מקרים של סכסוכים בין בני משפחה בעת פטירה של קרוב משפחה שהותיר אחריו צוואה או ירושה שיש בה מן המחלוקת. במקרים בהם אתם חלוקים בנושאים כאלה: חשוב לפנות אל עורכי דין שעוסקים בתחום הצוואות והירושות. אנשי מקצוע מסוג זה יעזרו לכם למנות מנהל עזבון בעת הצורך / לאמת צוואות ומסמכים/ לעצור השתלטות או הרחבה של נכסים ולהגיש תביעה בבית המשפט, בעת הצורך.

משפט אזרחי

תחום נוסף שיש לשים עליו את הדגש, הוא התחום האזרחי. תחום זה עוסק בכמה נושאים כגון: ניהול הליכים ומשא ומתן, ייצוג במקרים של רכישת נכסים ומקרקעין, ניהול וייצוג בסכסוכי ירושה, כמו גם תכנון ובנייה, צווי מניעה, בניה בלתי חוקית ועוד. לפרקליטים אלה יזדקק כל מי שיש לו דין ודברים עם הסביבה שלו במישור האזרחי. גם בתחום המושבים והקרקעות/ הפשרת קרקעות ובנייה במושבים – תצטרכו בדרך כלל סיוע של עורך דין המומחה בתחום המשפט האזרחי. בהצלחה!

* אין באמור לעיל להוות ייעוץ משפטי

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן