עורך דין ירושות וצוואות במרכז

להאזנה:

 

עורך דין ירושות וצוואות במרכז קמרי ושות', הינו משרד עורכי דין העוסק בתחום צוואות וירושות באזור המרכז. משרדנו הממוקם בתל אביב הינו משרד מוביל בתחום ליטיגציה בדיני הירושה, ונותן שירותים משפטיים בסוגיות של התנגדות לצוואה, הגנה על צוואה, פירוק שיתוף בין יורשים של נכסי העיזבון.

משרדנו הממוקם במרכז הארץ נותן ייצוג משפטי מקיף בענייני עיזבון, לרבות בבקשה למינוי מנהל עיזבון זמני או קבוע, בקשות לצו מניעה זמני לשמירה על העיזבון, ביטול הסכמי מתנה והשבת כספים לקופת העיזבון, ניהול סכסוכי ירושה מורכבים בבית המשפט.

 

תחומי העיסוק של המשרד בענייני ירושות וצוואות:

ענייני צוואות: מתן ייעוץ משפטי, בחינת סיכויי ההצלחה בתיק וניתוח הראיות לגבי הליך של התנגדות לצוואה או הגנה על צוואה, ייצוג בהליכים המשפטיים לרבות קבלת ייעוץ של מומחה בתחום הרפואי והגרפולוגיה. עריכת צוואה לרבות צוואה הדדית ומתן ייעוץ לגבי צוואות קיימות והשלכותיהן על העיזבון. ביטול ותיקון של צו קיום צוואה שגוי שניתן, והשבת נכסים שחולקו בהסתמך על צווים אלה.

למשרדנו ניסיון רב בתחום הצוואות ובמיוחד בהליכים של התנגדות לצוואות. הליך ההתנגדות הינו הליך מורכב במהלכו יש להתחקות אחר עומד דעתו של המצווה ורצונו כפי שהתבטא בצוואה. כדי להתחקות אחר רצונו של המצווה יש לבחון את נסיבות חייו והאינטראקציה בתוך המשפחה.

כך למשל צוואה המנשלת יורש על פי דין מהעיזבון מעוררת תמיהה במקרים בהם לא היתה למצווה כל סיבה לעשות כן, ויכול והדבר נעשה בהשפעה בלתי הוגנת שהפעיל מי מהזוכים על המצווה. כך גם כאשר מי מהזוכים ניצל חולשה ותלות של המצווה על מנת לגרום למצווה לערוך צוואה לטובת אותו יורש. ישנן דרכים רבות לגלות מה עומד מאחורי הוראות הצוואה המקפחות.

ענייני ירושות : ייצוג בהליכים משפטיים של סכסוכי ירושה מורכבים, לרבות תיקון של צו ירושה או התנגדות לצו ירושה. פירוק שיתוף במקרקעין שהתקבלו בירושה לרבות ירושה של דירת מגורים וחלוקת נכסים וכספים בין יורשים. הגשת תביעה לביטול הסכם מתנה והשבת כספים לעיזבון, לרבות איתור נכסים השייכים לעיזבון, כיסויי חובות והגשת תביעות הנוגעות להיקף נכסי העיזבון.

עורך דין ירושות וצוואות במרכז
עורך דין ירושות וצוואות במרכז

הצהרה בדבר זכויות של יורשים והכרה ביורשים וחליפיו של יורש, זכויות של בן זוג בירושה וידועים בציבור.

למשרדנו נסיון רב בענייני ירושה של משק חקלאי, לרבות בנושאים הקשורים לבן ממשיך זכויותיו וחובותיו, לרבות הליך של ביטול מינוי בן ממשיך וחלוקת נחלה בין יורשים.

ענייני עיזבון: ניהול עיזבון, הגשת בקשה למינוי מנהל עיזבון זמני או קבוע. עריכת הסכם בין יורשים לחלוקת העיזבון. תביעות נגד העיזבון לרבות גביית חובות מן העיזבון, בקשות לצו מניעה זמני ועיקול כנגד העיזבון ועוד.

הצורך בניהול עיזבון עולה כאשר נכסי המוריש אינם ידועים או כאשר ישנם נכסים אשר היורשים לא יכולים לקדם את החלוקה בינהם בשל סכסוכי ירושה או נתק ונדרשת התערבות של גורם חיצוני אשר יבצע עבורם את פירוק השיתוף בנכסי העיזבון.

התערבות של מנהל עיזבון שהינו עורך דין ירושות וצוואות נדרשת גם כאשר ישנם נכסים שאינם ידועים או כאשר מי מהיורשים ניצל את התקופה שבין פטירת המוריש ועד למתן צו הירושה כדי לדלל את נכסי העיזבון לטובתו. או כאשר מי מהיורשים השתלט על נכס ואינו מעוניין לבצע חלוקה בין היורשים על פי דין או לשלם דמי שימוש ראויים.

ירושה של מיטלטלין, ניירות ערך ומניות, כספי ירושה בחשבונות הבנק והכרה בזכויות של יורש בכספים משותפים עם המנוח בחייו ועוד. הגשת תביעות להשבה של נכסים וזכויות שהוצאו מהעיזבון שלא כדין.

תחומי העיסוק של המשרד בענייני ירושות וצוואות
תחומי העיסוק של המשרד בענייני ירושות וצוואות

 

התייעצות מוקדמות עם עורך דין צוואות וירושות באזור המרכז:

קבלת ייעוץ מקדים בענייני ירושה לעיתים מטה את הכף ומשפר את סיכויי ההצלחה בתיק. לעיתים נדרשות פעולות מהירות כדי לשמור על המצב הקיים והוצאת צווים שיפוטיים לשמירה על נכסי העיזבון כגון איסור דיספוזיציה בדירת מגורים שהתקבלה בירושה ועוד.

פעולות מקדימות בהכוונת עורך דין צוואות וירושות כאשר מבקשים להגיש התנגדות לצוואה כגון איתור ראיות וקבלת חוות דעת מקצועית מוקדמת יש בהם לשפר את סיכויי ההצלחה בתיק. משרד קמרי ושות הממוקם באיזור המרכז בעיר תל אביב נותן ייעוץ משפטי מקדים בענייני ירושות וצוואות המגיעות לפתחו של בית המשפט.

צוואה הינה מסמך משפטי המצהיר מי הזוכה ברכוש שהותיר אחריו המצווה. צוואה גם אם נערכה בפני עורך דין לא תמיד נערכת על פי הכללים שמתווה חוק הירושה. עורך דין הבקיא בתחום הצוואות יכול לחוות דעתו על הצוואה, האם מדובר בצוואה כשרה או בצוואה פגומה שלא נערכה בהתאם לחוק ולפיכך יש סיכויי שתיפסל במידה ויבקשו לקיימה.

כך למשל צוואה בעדים הינה צוואה שנערכה על ידי המצווה בפני שני עדים, אך כדי שצוואה בעדים תעמוד בתנאי החוק צריכים להתקיים בה מרכיבים נוספים, כגון : הצהרת המצווה בפני העדים, הצהרת העדים על הצוואה לפיה המצווה חתם בפניהם על הצוואה והצהיר כי זו צוואתו.

מעבר לאמור יש לבחון את נסיבות עריכת הצוואה ולשאול, האם מדובר בצוואה שהינה פרי רצונו החופשי של המצווה או שמדובר בצוואה אשר נערכה בעקבות לחצים פסולים או תוך ניצול תלות של המצווה באחרים. ההבחנה בין צוואה כשרה לצוואה פסולה אינה תמיד ברורה, ולשם כך נדרש לקבל ייעוץ מקדים לאחר בחינת הצוואה, בחינת סיפור חייו של המצווה, והיחסים בינו לבין הזוכה על פי הצוואה ושאר יורשיו על פי דין.

הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל סוגייה המתעוררת התחום הצוואות וירושות, משרדנו מעניק ייעוץ משפטי מקיף ויסודי והכנת הלקוח טרם הגעת הסוגייה לפתחו של בית המשפט.

התייעצות מוקדמות עם עורך דין צוואות וירושות באזור המרכז
התייעצות מוקדמות עם עורך דין צוואות וירושות באזור המרכז
שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן