עורך דין מקרקעין ירושה

להאזנה:

 

עורך דין מקרקעין ירושה הינו עורך דין העוסק בתחום הירושה של מקרקעין. בין יתר תחומי העיסוק של עורך דין ירושות מקרקעין ניתן למנות עניינים הקשורים בפירוק שיתוף של נכס מקרקעין שהועבר בירושה, חלוקת רכוש מקרקעין שהתקבל בירושה בין היורשים כגון: פירוק שיתוף בדירת מגורים, חלוקה של נכסי מקרקעין כגון אדמות שנקנו על ידי המנוח והועברו ליורשים.

כמו כן הוצאת צווי מניעה זמניים במקרקעין במידה ומי מהיורשים השתלט על נכס הירושה. תביעות לסילוק יד של פולש למקרקעין או לדירת מגורים שהתקבלה בירושה, הסכם לחלוקת מקרקעין בין היורשים ועוד. קמרי ושות' עורכי דין הינו משרד העוסק בתחום הירושה של מקרקעין.

 

תחומי העיסוק של המשרד בענייני מקרקעין וירושה:

  • פירוק שיתוף של מקרקעין שהתקבלו בירושה, לרבות דירת מגורים שהתקבלה בירושה.
  • החלת צוואה על מקרקעין, לרבות רישום מקרקעין על שם היורשים על פי הצוואה.
  • הוצאת צווי מניעה זמניים במקרקעין שהתקבלו בירושה, לרבות צו לאיסור דיספוזיציה, צו מניעה לשמירה על המצב הקיים, עיקול זמני במקרקעין ועוד.
  • ניהול עיזבון של מקרקעין או דירה וכל נכס אשר דרוש בו ניהול שותף עד למתן צו ירושה או צו קיום צוואה.
  • איתור של נכסי מקרקעין ובירור היקף העיזבון לרבות חובות וזכויות.

תחומי העיסוק של המשרד בענייני מקרקעין וירושה
תחומי העיסוק של המשרד בענייני מקרקעין וירושה

 

פירוק שיתוף בדירת מגורים שהתקבלה בירושה:

ירושה של דירת מגורים בין אם בצוואה ובין אם מכוח צו ירושה עוברת ליורשים בחלקים שווים. עם הוצאת צו קיום צוואה או צו ירושה ניתן לרשם את היורשים כשותפים של הנכס בלשכת רישום המקרקעין. כאשר נרשמו הזכויות בדירת המגורים על שם היורשים ואף לפני כן ניתן בהסכמת כלל היורשים להעניק למי מהיורשים זכות לעשות שימוש בדירה בין אם בתמורה ובין אם לאו.

הבעיה מתחילה כאשר אין הסכמה בין היורשים בדבר השכרת הדירה לצד ג' או כאשר אין הסכמה כי מי מהיורשים יעשה שימוש בלעדי בדירת המגורים. כאשר אין הסכמה בין היורשים יש לבצע פירוק שיתוף בנכס, הדבר יכול להיעשות בהסכמה, ובמידה ואין הסכמה באמצעות הגשת תביעה לפירוק שיתוף במקרקעין לבית המשפט לענייני משפחה.

עורך דין מקרקעין ירושה
עורך דין מקרקעין ירושה

החלת צוואה על מקרקעין ורישום מקרקעין שהתקבלו בירושה:

משרדנו עוסק במימוש צוואה לגבי מקרקעין. רישום זכויות בדירה או נכס מקרקעים לאחר קבלת צו לקיום צוואה או צו ירושה. מכירת דירה לצדדים שלישיים וקבלת חוות דעת שמאי לשווי הדירה במחיר של שוק חופשי. כמו כן הננו עורכים הסכמים בין יורשים וחלוקת דירת מגורים בין היורשים תוך ביצוע איזון עם שאר נכסי העיזבון ותכנון מס מקדים.

 

צווי מניעה זמניים במקרקעין שהתקבלו בירושה:

כאמור לעיל, כאשר יש הסכמה משותפת בין יורשים של מקרקעין בדבר אופן השימוש בנכס או בדרך חלוקתו בין היורשים לא מתעוררת כל בעיה. הבעיות מתחילות כאשר אחד מהיורשים החליט להשתלט על הנכס למורת רוחם של שאר היורשים, אינו משלם שכירות או דמי שימוש עבור השימוש בדירת המגורים, מבצע שינוים בדירה ועוד.

במצב דברים זה ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה לצו מניעה זמני במקרקעין כדי למנוע את השינויים במצב הקיים אותם מנסה היורש לכפות על שאר היורשים. בין יתר צווי המניעה הזמניים ניתן למנות את הצו האוסר ביצוע שינויים ברישום הנכס במרשם המקרקעין, צו מניעה האוסר על ביצוע שינויים במקרקעין, צו האוסר על שימוש במקרקעין או דירת המגורים. הצווים הזמניים יעמדו בתוקפם עד לסיום המחלוקת או מתן פסק דין סופי לפירוק שיתוף.

צווי מניעה זמניים במקרקעין שהתקבלו בירושה:
צווי מניעה זמניים במקרקעין שהתקבלו בירושה:

 

איתור נכסי מקרקעין ובירור היקף העיזבון:

איתור של נכסים השייכים למוריש לרבות כאלה שלא צויינו בצוואה. משרדנו משתף פעולה עם מיטב המומחים וחוקרים פרטיים לשם איתור נכסי מקרקעין או דירות אשר היו שייכות למנוח או לבני המשפחה. בירור של זכויות המוקנות לעיזבון בשל חובות של צדדים שלישיים שלא נפרעו בחיי המוריש ועוד. בקשות למינוי מנהל עיזבון זמני או קבוע לטיפול בנכסי העיזבון לרבות נכסי מקרקעין, תשלום חובות העזבון עד לחלוקת הרכוש בין היורשים.

 

עורך דין ירושות מקרקעין:

הצורך בשירותיו של עורך דין מתחום ירושות מקרקעין עולה בשלבים שלאחר פטירת המוריש ולעיתים גם לפני כן, כאשר נדרש לבחון חוקיות של עסקת מתנה במקרקעין שנעשתה עוד בחיי המוריש. ישנו צורך דחוף גם במקרה בו לאחר הפטירה מי מהיורשים השתלט על נכס מקרקעין שהתקבל בירושה, ואינו מוכן לחלוק את פירותיו או את הנכס עצמו עם שאר היורשים לפי צו קיום צוואה או צו ירושה שניתן.

במקרים אלו יש צורך בנקיטת הליכים דחופים להתערבות מוקדמת של בית המשפט כדי למנוע עשיית דין עצמי על ידי יורש בנכסי העיזבון. משרדנו בעל ניסיון בהגשת תביעות לפירוק שיתוף בבית המשפט לענייני משפחה, ומכירת הדירה וחלוקת הכספים בין כלל היורשים על פי דין.

משרדנו קמרי ושות' עורכי דין עוסק בתחום הירושה של מקרקעין ובעל נסיון רב בהליכים אלה. למשרדנו הצלחות מרובות בקבלת צווי מניעה במקרקעין שהתקבלו בירושה ובפירוק שיתוף בדירת מגורים תוך שיתוף פעולה עם מודדים ושמאים ומומחים הטובים בתחום המקרקעין.

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן