פסק דין התנגדות לצוואה

להאזנה:

 

פסק דין התנגדות לצוואה

בפסק דין זה נדונה סוגיה תוקפה של צוואה בעדים שנערכה בשנת 2014, חודש לפני פטירת המוריש, וכי עזבון המנוח יחולק שווה בשווה בין היורשים. עיקר המחלוקת בין הצדדים הינה בין התובעים, אחיו של המנוח, אחייני המנוח שיקראו המבקשים, לבין פרודתו של המנוח, ובתם המשותפת שיקראו המתנגדות.

המנוח ופרודתו, היו נשואים 27 שנה, בתם של המנוחה ופרודתו, נולדה מתרומת זרע. בתחילת שנת 2014, לפני עריכת הצוואה, עזבה הפרודה את המנוח למעון לנישם מוכות, בעקבות מערכת יחסים אלימה בין השניים.

טענות המבקשים הינם כי פרודתו של המנוח נטשה אותו בחייו, והגישה תביעת גירושין. סירבה לשוב לבית ולסעוד את המנוח בערוב ימיו. נטען כי הפרודה עזבה את המנוח לא בגלל מערכת יחסים אלימה, אלא מהימאסות על מערכת היחסים ששרה בין הזוג, ועל כן רצה המנוח להדיר מירושתו את פרודתו ובתם בשל התנהגותם המחפירה.

טענת המתנגדות, כי אמנם המנוח ופרודתו חיו בנפרד בסוף ימי חייו, אך רצונו של המנוח היה להשכין שלום בית, וכי המנוח אהב את בתם המשותפת שלה לא היה צד בסכסוך. בנוסף, נטען כי לא התאפשר למנוח ולפרודתו לערוך את הליך הפרידה באופן ראוי ומכבד, וכי במועד גילוי המחלה אצל המנוח, ועד פטירתו שררה מערכת יחסים עכורה, הגובלת באיומים בין המבקשים למתנגדות על רקע פרידת בני הזוג. בנוסף טענו המתנגדות כי המנוח כתב את צוואה על ערש דווי, וכי לא היה כשיר לערוך צוואתו בזמן שהיה מרותק למיטת בית החולים.

פסק דין התנגדות לצוואה
פסק דין התנגדות לצוואה

בית המשפט קבע, לאחר שבחן את העדויות והראיות שהוגשו בהליך זה, כי כאשר המתנגדת עזבה את ביתם המשותף, המתנגדת ובתה, הפנו עורף למנוח, וכי הנתבעות לא עמדו בנטל להוכיח כי הצוואה אינה משקפת את רצונו של המנוח פי שהיה במועד עריכתה. על כן כאשר עזבו המתנגדות את המנוח, שהיווה את כל עולמו, נותר המנוח לבד במכאוביו ובגסיסתו. בנוסף, לאחר שהמנוח נפרד מאשתו, המתנגדת, פעלה לטובת ניתוק בין המנוח לביתם. כך שהבת הפנתה עורף למנוח, גם לאחר שהמנוח הסביר לה כי הסכסוך בינו לבין אמה, ולבת אין שום קשר לסכסוך.

בית המשפט דחה את ההתנגדות, וקבע כי יש לקיים את הצוואה, שכן לצוואה זו עומדת חזקת התקינות. חזקה כי הצוואה נכתבה ללא פגמים, ועל הצד המתנגד להוכיח את עילות הבטלות של הצוואה.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

* האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי

עו"ד לענייני צוואה וירושה קמרי, נותן ייעוץ משפטי בתחום דיני ירושה וצוואה.

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחבר המאמר
עורך דין גיא קמרי
עורך דין גיא קמרי

עורך דין גיא קמרי, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, הוא המייסד של משרד קמרי ושות'. עורך הדין גיא קמרי מחזיק בניסיון רב – שהקנה לו הרבה מאוד ידע מקצועי – בדיני ירושה, דיני עזבון ודיני ירושת משק חקלאי. עורך דין גיא קמרי מייצג את לקוחותיו הן בבית המשפט והן במהלך הליכי גישור.

מאמרים נוספים עבורך
דילוג לתוכן